Meer omzet met je website door deze kleine verbeteringen

Gepubliceerd op: 20 juni 2020

Converteren is een actie waarvan je wil dat je bezoeker die uitvoert. De meest voor de hand liggende is het kopen van een product. Echter, kan conversie ook het inschrijven van een nieuwsbrief zijn of het downloaden van een document. Het ervoor zorgen dat er zo veel mogelijk conversie plaats vindt, heet conversieoptimalisatie. Er zijn veel manieren om de conversie te optimaliseren, in deze blog zullen er een aantal punten worden toegelicht. Zodat er meer conversies op jouw website gaan plaatsvinden.

Meer verkeer naar je website

Allereerst is het belangrijk dat er mensen op je website terecht komen. Dit kan op verschillende manieren gerealiseerd worden. Zoekmachine optimalisatie is één manier om meer mensen op je website te krijgen. Door er voor te zorgen dat je website hoog in de zoekmachines komen te staan, zullen er meer mensen naar jouw website komen. Dit is ook mogelijk via Google Ads, hiermee kom je ook hoog in Google alleen moet je voor het verkeer naar je website betalen.

Het gebruiken van de juiste keywords

Eén van de manieren om hoog in de zoekmachines te scoren moet is het gebruiken van keywords. Keywords zijn termen die mensen gebruiken bij het zoeken in een zoekmachine. Wanneer de mensen op je website komen willen zij deze keywords weer terug zien. Bijvoorbeeld: wanneer iemand online naar telefoons zoekt, wilt die persoon op de website telefoons zien en geen televisies. Als je weet welke keywords er worden gebruikt, kan je hierop inspelen. Dit zorgt ervoor dat je website vaker gevonden wordt en mensen langer op de website blijven.

Schrijven van goede content

De mensen die op je website zijn, zijn daar met een doel. Deze mensen moeten hun doel kunnen behalen en dus vinden wat ze zoeken. Content is king! De juiste content op je website hebben is uiterst belangrijk. Weet je waarvoor de bezoekers op uw website komen? Met welk doel? Wordt dat doel behaald? Dit moet als eerst achterhaald worden, daarna kan je pas de website inrichten met de juiste content. Hierdoor zullen de bezoekers langer op je website blijven en is de kans op een conversie groter.

Useability

Als de mensen op je website zijn wil je uiteraard dat ze gaan converteren. Een geoptimaliseerde useability zorgt voor meer conversie. De website moet duidelijk en makkelijk in gebruik zijn. Toegankelijkheid is hierbij erg belangrijk, de website moet goed werken op zowel de computer als op mobiel. De stappen die je wilt dat de bezoeker neemt moeten duidelijk zijn, dus zonder onnodige afleidingen. Call-to-action is bijvoorbeeld een belangrijk aspect voor de useability, mensen willen graag gestuurd worden en dat is precies wat je hiermee voor elkaar krijgt.

Vergeet de call-to-actions niet 

Call-to-action is belangrijk voor useability en verhoogt de conversie sterk. Met call-to-action zorg je ervoor dat de bezoeker een handeling uitvoert die jij wilt. Bijvoorbeeld: het kopen van een product of het maken van een afspraak. Door middel van duidelijke call-to-actions zullen de bezoekers deze handeling ook daadwerkelijk uitvoeren. Op een website is het gebruik van knoppen een belangrijk voorbeeld voor duidelijke call-to-action.

Social proof

Het is bewezen dat de meeste mensen kijken naar ervaringen van andere klanten voordat ze een aankoop doen. Reviews zijn dus erg belangrijk bij het wekken van vertrouwen. Door ervoor te zorgen dat meer mensen reviews plaatsen op je website zullen nieuwe klanten eerder overgaan tot aankoop van jouw producten.

Conversieoptimalisatie in zijn geheel

Na het doorvoeren van deze 6 punten ben je al aardig op weg met conversieoptimalisatie. Echter, zijn er nog veel meer punten die zorgen voor meer conversies op je website. Het is belangrijk dat er gezocht blijft worden naar verbeterpunten op de website. De conversie kan immers nooit te hoog zijn! Voor advies over conversieoptimalisatie kan je altijd een berichtje sturen.

Mark

Chef content bij Online Marketing Club. Wat ik doe? Simpel: ervoor zorgen dat alle blogs geweldig worden!
Share This