Eigen website? Zo start je!

Gepubliceerd op: 5 november 2020

De afgelopen jaren is het internet een steeds grotere rol gaan spelen in ons leven. Er komen dagelijks nieuwe internetgebruikers bij en de tijd die mensen gemiddeld achter een scherm doorbrengen is nog nooit zo hoog geweest. Daardoor wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om zichzelf goed te profileren op het internet. Tegenwoordig is de website van een bedrijf namelijk vaak hetgeen waar een klant zijn eerste indruk op baseert. Het is voor bedrijven die nog geen website hebben daarom zaak om er voor te zorgen dat ze zo snel mogelijk een representatieve website bouwen. Voor veel mensen die nog geen ervaring hebben met het bouwen van een website, kan dat erg lastig zijn. Het is namelijk een hele klus om een site in elkaar te zetten. Daarnaast is het ook lastig om het voor elkaar te krijgen dat jouw website gevonden wordt via de verschillende zoekmachines. Dat is dan ook de reden dat veel bedrijven ervoor kiezen om het bouwen van een website uit te besteden.

Zorg voor een goede domeinnaam

Het is belangrijk om een goede domeinnaam te kiezen voor jouw website. Door een bekende domeinnaam die eindigt op .com of .nl, zorg je ervoor jouw site dat klanten vertrouwen krijgen in jouw bedrijf. Bovendien kun je er in combinatie met een goede naam van je website voor zorgen dat je bedrijf professioneel overkomt op mensen die voor het eerst op jouw site komen. De meeste mensen zullen nu vast denken dat een bekende domeinnaam erg duur is. Gelukkig zijn de kosten van een domeinnaam relatief laag. Je kunt voor minder dan tien euro per jaar al een domeinnaam voor jouw website aanschaffen. Dit is natuurlijk een schijntje vergeleken met de omzet die je kunt genereren door een goede website te hebben. De domeinnaam is daar een essentieel onderdeel van. Het is dus zeker het geld waard om te investeren in een bekende domeinnaam.

Investeer in online marketing

Je kunt een website van tegenwoordig vergelijken met een ouderwets visitekaartje. Klanten kunnen namelijk alle belangrijke informatie over je bedrijf op je website vinden. Het is natuurlijk de bedoeling dat zo veel mogelijk potentiële klanten dit ‘visitekaartje’ te zien krijgen. Vroeger moest je dan simpelweg veel mensen het kaartje overhandigen, nu gaat dat op een hele andere manier. Door te investeren in online marketing kun je er voor zorgen dat het bereik van jouw site vergroot wordt. Er zijn verschillende manieren om klanten naar jouw site te krijgen. De meeste van deze manieren zijn er op gericht om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van Google te komen. Dat is immers veruit de meest gebruikte zoekmachine van de hele wereld. Het is logisch dat een site die hoger staat in de zoekresultaten van Google ook vaker wordt bezocht dan een site die vrij laag staat. Er zijn verschillende manieren om jouw site zo hoog mogelijk in Google te krijgen. Je kunt het best een bedrijf benaderen die gespecialiseerd zijn in online marketing. Daardoor weet je zeker dat alles op een goede manier gebeurd.

Mark

Chef content bij Online Marketing Club. Wat ik doe? Simpel: ervoor zorgen dat alle blogs geweldig worden!
Share This